۱۲ تیر ۱۳۸۹، ۱۶:۲۹

عملیات اجرای ساخت بزرگترین پارک آبی سرپوشیده خاورمیانه در بوشهر آغاز شد

عملیات اجرای ساخت بزرگترین پارک آبی سرپوشیده خاورمیانه در بوشهر آغاز شد

بوشهر - خبرگزاری مهر: عملیات اجرای ساخت بزرگترین پارک آبی سرپوشیده خاورمیانه ظهر شنبه با حضور مسئولان استانی واقع در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، در مراسم آغاز عملیات اجرایی این پارک آبی رئیس سازمان میراث فرهنگ و گردشگری استان بوشهر گفت: این مجتمع آبی در سه فاز که شامل سالن‌ های چند منظوره تفریحی و مجموعه رستوران‌های بین ‌المللی، هتل و شهربازی است، ایجاد خواهد شد.

دکتر احمد دشتی افزود: فاز اول و سوم این پروژه به مساحت 34 هزار متر‌مربع شامل پارک آبی، هایپر مارکت، شهربازی، سالن‌های چند منظوره تفریحی و مجموعه رستوران‌ های بین ‌المللی با 300 میلیارد ریال سرمایه‌ گذاری اجرا می‌ شود.

وی اضافه کرد: فاز دوم این طرح شامل یک هتل 5 ستاره به مساحت 73 هزار و 990 مترمربع و سرمایه ‌گذاری 250 میلیارد ریال اجرا می‌ شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگ و گردشگری استان بوشهر مدت زمان اجرای این پروژه 18 ماه عنوان کرد و گفت: با احداث این پارک، بوشهر صاحب بزرگ‌ ترین و کامل ‌ترین پارک آبی سرپوشیده در خاورمیانه خواهد شد.

دشتی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات در امر گردشگری باید افزایش یابد گفت: برای توسعه فعالیت‌ های گردشگری و صنایع دستی، ایجاد زمینه ‌های مناسب برای دستیابی به تسهیلات بانکی در روستاها به منظور ایجاد بسترهای لازم گردشگری با اولویت دهی روستاهای هدف گردشگری و صنایع دستی، ضروری است.

وی ایجاد سایتهای تفریحات دریایی و فعال ‌سازی بناهای مرمت‌ شده تاریخی به ‌منظور بازدید عمومی را از مهمترین راهبردهای کوتاه ‌مدت توسعه منابع میراث فرهنگی بوشهر عنوان کرد و گفت: تاکید بر توسعه فعالیت ‌های گردشگری و گسترش گشت‌ های سیاحتی به قصد استفاده از جاذبه‌ های طبیعی و فرهنگی منطقه از دیگر راهبردهای کوتاه ‌مدت توسعه منابع میراث فرهنگی بوشهر است که به دنبال تحقق آنها هستیم.

کد خبر 1111008

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha